Monday, October 19, 2009

MB Kedah Rasmi Restoran Pizza Hut & KFC di Limbong Kapal

Posted on 5:55 AM by the moon


ALOR SETAR 18 Okt. - Sebanyak 10 buah restoran makanan segera, Kentucky Fried Chicken (KFC) akan dibuka di Mumbai dan bandar Pune, India dengan nilai pelaburan RM35 juta (AS$10 juta) pada tahun depan.

Ia sejajar dengan perluasan rangkaian restoran KFC di luar negara selepas pembukaan dua buah restoran milik KFC Holdings (Malaysia) Bhd. (KFCH) di Mumbai pada penghujung tahun ini.

Pengerusi KFCH, Tan Sri Muhammad Ali Hashim memberitahu, sebelum ini, restoran KFC sudah bertapak di Kemboja dan menjelang hujung tahun ini hingga 2010, rangkaiannya diperluaskan ke India pula.

"Di Mumbai dan Pune, pasti KFC akan menjadi tarikan penduduk negara itu seramai kira-kira 28 juta orang," katanya.

Muhammad Ali berkata demikian kepada pemberita selepas merasmikan pembukaan restoran Pizza Hut dan KFC oleh Menteri Besar, Datuk Seri Azizan Abdul Razak di Limbong Kapal, di sini hari ini.

Beliau menjelaskan, pembukaan KFC di India merupakan pelaburan jangka panjang kerana pihaknya tidak menjangkakan keuntungan dapat diperoleh dalam tempoh singkat.

"Mumbai padat dengan penduduk, Pune pula mempunyai banyak institusi pengajian tinggi (IPT). Kakitangan kita sudah berada di India sebagai persiapan untuk membuka premis baru di sana," katanya.

Dalam pada itu, restoran Pizza Hut dan KFC di Limbong Kapal yang dirasmikan hari ini merupakan restoran berkembar pertama di Kedah yang terletak di atas tapak seluas 1.672 meter persegi.

Restoran KFC boleh memuatkan seramai 234 pelanggan pada satu-satu masa manakala restoran Pizza Hut pula boleh menampung seramai 269 pelanggan.-kedahlanie.blogsot.com

No Response to "MB Kedah Rasmi Restoran Pizza Hut & KFC di Limbong Kapal"

Leave A Reply

SUMBER BERITA LAIN

NEWS WORLD

IKLAN