Sunday, October 18, 2009

Umno lemah, bergantung kepada tongkat untuk menang

Posted on 2:38 AM by the moon


HULU TERENGGANU, Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang menegaskan bahawa Umno kini sudah lemah dan terpaksa bergantung tongkat.

Katanya, Umno tidak mempunyai kekuatan sendiri sebaliknya bergantung kepada tongkat termasuk Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dan media untuk mencapai kemenangan dalam pilihan raya.

"Umno bergantung kepada SPR, menang dengan undi pos dan media yang dipaksa," ujarnya pada sidang media selepas merasmikan Ijtimak Kepimpinan PAS Negeri Terengganu kali ke-13 di Markas Tarbiah PAS Kubang Lembik, Manir, hari ini.

Beliau yang juga Ahli Parlimen Marang menyatakan demikian ketika diminta mengulas Perhimpunan Agung Umno yang berakhir semalam.

Begitupun, Abdul Hadi menghargai peranan yang dimainkan oleh pengamal media tetapi Umno mengawalnya sehingga tidak berlaku adil kepada pembangkang termasuk PAS.

Ini, katanya menyebabkan banyak kenyataan yang dikeluarkan oleh pemimpin PAS tidak disiarkan melalui media atau disiarkan secara tidak lengkap.

"Kenyataan (pemimpin PAS) yang tidak menguntungkan BN, tidak disiarkan. Ini bukan cara demokrasi," ujarnya. harakahdaily -kedahlanie.blogsot.com

No Response to "Umno lemah, bergantung kepada tongkat untuk menang"

Leave A Reply

SUMBER BERITA LAIN

NEWS WORLD

IKLAN