Sunday, October 18, 2009

Pemuda tingkat program ‘sentuh pengundi'

Posted on 5:51 AM by the moon


Sebagai persediaan menghadapi pilihan raya umum akan datang, Pemuda Umno akan mengurangkan program yang tidak membawa pulangan atau dividen politik kepada parti itu.

"Kita akan banyakkan lagi program berkesan yang dapat 'menyentuh' kepada pengundi," kata Ketuanya, Khairy Jamaluddin.

Katanya, beliau telah memberi jaminan kepada presiden dan timbalan presiden Umno bahawa Pemuda Umno akan bergerak untuk menghadapi pilihan raya umum ke-13.

Mengenai usaha Pemuda Umno untuk menarik generasi muda menyertai Umno, Khairy berkata usaha tersebut semakin meningkat, lapor Bernama.

Sebagai contoh, katanya, pilihan raya kecil DUN Bagan Pinang menyaksikan pengundi muda banyak memihak kepada BN.

"Kita ada banyak lagi program yang berterusan untuk mendekati lagi orang muda," katanya.

Khairy yang juga ahli parlimen Rembau memberita pemberita di majlis rumah terbuka Aidilfitri beliau di balairaya Kampung Gadong, Kota dekat Rembau hari ini.

Khairy turut mengulas kenyataan Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub bahawa parti itu bersedia menerima kelab penyokong sebagai sayap PAS berikutan sokongan daripada pelbagai kaum terutama Cina dan India terhadap parti itu.

Menurut Khairy, BN mempunyai formula yang terbaik dengan gabungan 14 parti komponen itu sendiri yang terdiri daripada berbilang kaum.

Katanya, ia sebenarnya formula yang terbaik kerana melalui gabungan berbilang kaum itu, ia secara tidak langsung dapat memupuk perasaan muhibah dan perpaduan di kalangan masyarakat majmuk di negara ini.

"Tak payah kita buat apa yang PAS nak buat pada hari ini kerana kita (BN) sentiasa mendapat sokongan daripada pengundi yang berbilang kaum," katanya.

"Contoh terdekat ialah pada pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Bagan Pinang baru-baru ini di mana kita melihat bahawa BN mendapat sokongan bukan hanya daripada pengundi Melayu, malah pengundi Cina dan India," katanya.

Khairy yang juga anggota parlimen Rembau berkata yang penting di sini ialah perjuangan BN adalah untuk semua kaum.

Katanya cadangan PAS untuk menarik sokongan bukan Islam terhadap parti itu telah lama didengar tetapi sehingga hari ini tidak menjadi kenyataan.

"Jadi, kita tunggu dan lihatlah, sama ada betul atau pun tidak PAS akan mengambil langkah menjadikan kelab penyokong PAS sebagai salah satu sayap parti itu. Yang pentingnya di sini bukan penubuhan satu sayap untuk mereka yang bukan Islam tapi sama ada PAS dapat betul-betul menjaga kepentingan semua kaum," katanya.-malaysiakini.com

No Response to "Pemuda tingkat program ‘sentuh pengundi'"

Leave A Reply

SUMBER BERITA LAIN

NEWS WORLD

IKLAN